FANDOM

Futurystyczne Spherus MagnaAutor: Tahu7

Świat gry: tytułowe postapokaliptyczne Spherus Magna

Mapa: na górze

Nie przeklinać i słuchać się założyciela!

Inspiracje: Fallout, Neuroshima, Terminator

FabułaEdytuj

Po długim czasie pokoju i harmonii na nowej Spherus Magna dochodzi do najazdu Greksonian. Te okrutne potwory zmieniły pełne spokoju i melancholii miasta Spherus Magna w ruiny, zamieszkane przez mutanty, bestie i resztki cywilizacji. Jednak w pewnym momencie najeźdźcy znikają, pozostawiając po sobie tylko cyborgi. Niestety mechaniczne stwory kontynuują dzieło swoich panów, doprowadzając w końcu do wymarcia wielu gatunków Rahi. Resztki Matoran i Toa budują miasto, zaś Glatorianie i Agori wybierają życie bandytów, najemników i włóczęgów. Matoranie natomiast rozwijają technologię, tworząc niezwykle potężną broń: pistolety, działa, lasery, karabiny i inne narzędzia. Z czasem jednak Matorańscy naukowcy odkrywają , że ich ojczyzną nie było miasto, lecz dawno zapomniany region na północy.Tak więc wysyłają nieustraszonych poszukiwaczy przygód, by ci odkryli, gdzie jest ta ojczyzna...

ZasadyEdytuj

Gracze wcielają się w matorańskich poszukiwaczy przygód.Wędrują na północ, walczą z wrogami i rozwiązują tajemnice przeszłości ich rasy.Kiedy któryś z graczy osiągnie 21 poziom, zmienia się w Toa.Po zdobyciu 10 poziomu gracz wybiera jedną z trzech ścieżek (czyli taką jakby profesję): Technologii i Magii.

Informacje o świecieEdytuj

  • Skadki, Vortixx (częściowo) i Steltianie zostali wybici przez Greksonian.
  • Av-Matoranie również zostali wybici (za wyjątkiem jednej z postaci, która w pewnym momencie okazuje się być ostatnim Av-Matoraninem).
  • Ocalały jedynie dwie wyspy: Odina i Daxia.
  • Ocalała też Xia, ale panuje tam pandemia.
  • Na południu znajduje się morze lawy i nieliczne wyspy.
  • Populacja Matoran wynosi 14 000 obywateli, z czego 9 000 mieszka w mieście Matoran.

RasyEdytuj

Matoranie-najliczniejsza rasa na Spherus Magna. Nie posiadają mocy, ale są zaawansowani technologicznie.

Toa-ewolucja Matoran. Posiadają potężną moc.

Agori-po ataku Greksonian jest to lud rozbójników i włóczęgów. Tworzą wiele band. Można ich również wynająć. Nie posiadają stałej siedziby.

Ciekawostka: Jeżeli jeden z graczy zdobędzie Kamień Zmiany Rasy, moze zmienić się w Agori, Glatorianina lub Cyborga.

Glatorianie-prowadzą taki sam tryb życia co Agori. Są od nich silniejsi, odważniejsi i więksi.

ŚcieżkiEdytuj

Istnieją2 różne ścieżki rozwoju.. Wybór jednej z nich jest ostateczny i nie można go zmienić.

Technologia-Matoranie ci znają się na tworzeniu broni i gadżetów. Po wybraniu tej ścieżki gracz zdobywa zdolność Tworzenia Gadżetów.

Magia-Ostatnia forma pradawnej siły zastępczej dla Mocy, powoli odchodząca w zapomnienie. Ci, którzy wybrali Magię, zdobywajązdolność Znajomości Magii.

Moc-Tą ścieżkę zdobywają Matoranie po zmianie w Toa. Zachowuje dawną ścieżkę gracza.

CechyEdytuj

Każdy wie, o co chodzi, więc tylko je wymienię:

Siła-odpowiada za tężyznę fizyczną postaci, możliwość podnoszenia cieżarów i inne rzeczy zwiazane z wysiłkiem fizycznym.

Zręczność-odpowiada za uniki, refleks, otwieranie zamków, wspinaczkę, itp.

Inteligencja-odpowiada za zdolność uczenia się postaci, jej spostrzegawczość, pamięć i podobne rzeczy.

Charyzma-odpowiada za zdolność przekonywania postaci, oszukiwania, urok osobisty i zdolność pozyskiwania przyjaciół.

Oprócz cech istnieją również zdolności. Każdy gracz na początku wybiera sobie jedną zdolność, a potem może nauczyć sięjeszcze dwóch. Opisy zdolności zamieszczę w tym artykule. Nie można tylko wybierać Tworzenia Gadżetów i Znajomości Magii, je zdobywa sie po wybraniu ścieżki.

Przykładowi wrogowieEdytuj

Wielki szczur-Zmutowany, szczurowaty stwór. Bardzo słaby.

Zmutowany Toa (Gali Nuva)-Wróg podobny do Gali Nuva, lecz ze szponami i bez mocy. Dosyć słaby.

Zmutowany Toa (Vakama)-Silniejszy przeciwnik o ciele Vakamy, lecz bez miotacza i ze sztyletem. Posiada część mocy Ognia.

Cyborg HI8I5-podstawowy cyborg. Wygląda jak srebrny Tahu Nuva.

Cyborg ZS9I0-ulepszony cyborg HI8I5. Posiada maskę Vakamy i miotacz Rhotuka.

Behemot-rodzaj biologicznego mutanta. Wygląda jak Krekka z elementami skóry i przymocowanymi do rąk miotaczami. Ma kolor bladożółty.

Ghul-pospolity przeciwnik w mieście Treserug. Wyglądem przypomina wychudzonego Matoranina dowolnego żywiołu.

Zmutowane Gukko-silny przeciwnik występujący w Dżungli Skażonych Dusz. Ma pięć pazurów i ostre pióra. Jego pięta Achillesa to klatka piersiowa.

Dzikus-Matoranin, który opuścił miasto Matoran na zawsze. Dzikusy często tworzą klany.

To tylko niektórzy z przeciwników w grze. Szukajcie, a znajdziecie kolejnych wrogów!

ZapisyEdytuj

Wzór:

Imię:

Charakter: (mądry, komiczny, surowy, tajemniczy, ambitny, pomocny)

Kanohi: (tylko kanoniczne, niedozwolone są legendarne)

Żywioł: (dowolny podstawowy)

Ścieżka: (na początku brak)

Zdolności: (imponująca siła, znajomość magii, tworzenie gadżetów, mistrz blefu, akrobata, cichy zabójca, myśliwy, bystrzak, podziw)

Cechy:

  • Siła:
  • Zręczność:
  • Inteligencja:
  • Charyzma:
  • Życie: (na początku 10)

(do rozdania 10)

GarenymEdytuj

Imię: Garenym

Charakter: Ambitny

Kanohi: Szlachetna Rau

Żywioł: Ziemia

Ścieżka: brak

Zdolności: Bystrzak

Cechy:

  • Siła: 2
  • Zręczność: 2
  • Inteligencja: 5
  • Charyzma: 3
  • Życie: 10

RenemaEdytuj

Imię: Renema

Charakter: Mądra

Kanohi: Hau

Żywioł: Woda

Ścieżka: brak

Zdolności: Akrobata

Cechy:

  • Siła: 2
  • Zręczność: 4
  • Inteligencja: 3
  • Charyzma: 3
  • Życie: 10

KrinEdytuj

Imię: Krin

Charakter: tajemniczy

Kanohi: Pakari

Żywioł: Ziemia

Ścieżka: Narazie brak

Zdolności: Myśliwy (zmieniłem, bo tworzenie gadżetów jest na razie zakazane)

Cechy:

  • Siła: 2
  • Zręczność: 1
  • Inteligencja: 5
  • Charyzma: 2
  • Życie: 10

Terhet - Guurahk Edytuj

Imię: Terhet

Charakter: pomocny

Kanohi: Pakari

Żywioł: Ziemia

Ścieżka: brak

Zdolności: podziw

Cechy:

  • Siła: 2
  • Zręczność:2
  • Inteligencja: 3
  • Charyzma: 3
  • Życie: (na początku 10)