FANDOM

Nowości Edytuj

4. 4. 2010 - Mimo długiej przerwy ruszamy z grą, że tak powiem "z kopyta". Dzięki tak długiej ilości czasu do namysłu postanowiłem zmodyfikować naszą grę. Takie coś w stylu "patcha". Otóż przede wszystkim, tylko dwaj gracze są obecni (a to już trzeci rozdział!). Dlatego wszyscy gracze obok których pisze Gracz Zagrożony (GZ) zostaną usunięci po dwóch tygodniach od tego dnia, jeśli nie rozpoczną gry. Dodałem również tzw. "stany". Są to informacje o tym czy nasz bohater jest zatruty, chory czy ciężko ranny. Obok jest odpowiednia informacja wskazująca co się dzieje z graczem w tym stanie. I wzorując się na rzymskiej maksymie "prawo nie działa wstecz" gracze, którzy byli niegdyś zatruci, a są już wyleczeni, nie mają żadnych konsekwencji. Ponadto od teraz głód spada dziennie o 2 punkty, ale gracze którzy nic nie zjedli nadal tracą tylko po 1 HP.

11. 4. 2010 - Od teraz, kiedy gracze są jedną drużyną od czasu do czasu będą pojawiać się wiadomości drużynowe. Oznaczają one, że coś widzi lub czuje cała drużyna. Jednak dla indywidualnych zachowań są indywidualne posty. Ponadto od teraz dodane jest takie coś jak "relacje". Dobre relacje w drużynie są potrzebne, żeby być bardziej efektywnym. Jest to jedyna część statystyk, które mogą zmieniać inni gracze (z wyjątkiem NPC), np. Cherix zrobi coś miłego dla Trosta, to Trost może mu dodać jeden punkt relacji. Dana ilość punktów oznacza daną relację. Domyślnie gracze są wobec siebie neutralni, jednak w tym przypadku prawo działa wstecz, więc dani gracze zaczną z inną liczbą punktów. Są także relacje specjalne, zależne od stanu naszej postaci. Takie relacje będą zaznaczane tłustą czcionką.

29. 5. 2010 - Po długiej przerwie gra powraca! W ramach rekompensaty wszystkie ubytki typu HP czy FP, są zatrzymane na okres dzisiejszego i jutrzejszego dnia.

Zasady Edytuj

  • 1. Ze względu na tło historyczne, nikt jeszcze nie jest Toa.
  • 2. Kanohi są tylko kanoniczne, nie dodajemy swoich.
  • 3. Mile widziane są postaci będące stworzone specjalnie do tej gry.
  • 4. Jeśli ktoś się nie stosuje do powyższych zasad, nie zostanie usunięty, lecz straci całą przyjemność z gry.
  • 5. Każdego kogo zmieszałem lub zirytowałem, za opóźnienie tych informacji serdecznie przepraszam.
  • 6. Start gry (ze względu na opóźnienie) następuje dnia 21 lutego o godzinie 14:25, a koniec zapisów następuje tydzień po rozpoczęciu gry.
  • 7. Dzieje się to alternatywnie do kanonu, więc gracze napotkają zarówno starych znajomych, jak i zupełnie nowych NPC.
  • 8. Zważając na inną historię, Makuta wcale nie są źli, a nasi bohaterowie, niezależnie od rasy, zaczynają na tej samej wyspie i muszą współpracować, by gdziekolwiek dojść. Oczywiście w grze jest pełna niezależność, więc możecie porzucić innych na pastwę losu, podzielić drużynę czy choćby ją zdradzić wedle woli.

Mapa Edytuj

Mapa

Tło fabularne Edytuj

Alternatywna przyszłość. Mata Nui zginął na krótko przed odlotem z Spherus Magna. Jego szczątki rozbiły się na obcej planecie. System obronny przyspieszył jego procesy życiowe na krótko. Mata Nui w ciągu kilku minut zrobił to co, zrobiłby w przeciągu kilkudziesięciu lat. Makuta, Rahi, Matoranie, Vortixx, Steltianie, Zyglaki, Bohroki i inni uciekli z niszczącego się robota. Gracze wcielają się w rozbitków, którzy kilka lat po katastrofie budzą się na niewielkiej Wysepce. Podczas gry gracze będą poznawać kolejne tajemnicze sekrety tego dziwnego świata. Jedną z nich, będzie wiadomość o rasie, której magiczny artefakt może zmienić bieg historii.

Informacje o świecie Edytuj

  • Wszyscy Ta - Matoranie (wyjątkiem może być gracz) zostali wybici przez Fenrakki.
  • Onu - Matoranie żyją rozproszeni pod ziemią i dość mocno zdziczeli (wyjątkiem może być gracz).
  • Po - Matoranie, Skakdi o mocy kamienia i Vortixx zajęli północną pustynię Po - Niki i żyją w grupach niczym Nomadowie. Piramida Po - Matoran, w rzeczywistości wcale nie została przez nich zbudowana. Ze względu na inny tryb życia te rasy nie są wynalazcami, ani artystami, tylko zabójcami (wyjątkiem może być gracz).
  • Ga - Matoranki żyjące wraz z Ko - Matoranami w lodowych jaskiniach są geniuszami (wyjątkiem może być gracz) i mają potężną armię, której jednak nie potrafią lub nie chcą wykorzystać. Wraz z nimi żyją tam Ko - i Ga - Skakdi.
  • Ze względu na brak Artakhi i Karzahniego, EP, kamieni Toa czy magicznych Masek Kanohi nie ma żadnego Toa (gracz nie może być wyjątkiem).
  • Kanohi i protodermis stałego jest okropnie niewiele, a Kanoka jeszcze mniej. Większość ma maski ze zwykłego żelaza.
  • W tym wszechświecie istoty odżywiają się normalnie, a dopiero w centrum ciała pokarm zostaje zmieniony w energię. Jeśli istota nie je to nie regeneruje EP, a zbyt wielki głód prowadzi do powolnego spadku HP.
  • Le - Matoranie stali się mniej przyjacielscy, lecz nadal prowadzą znany z Mata Nui tryb życia.
  • Reszta Skakdi zbudowała fort z drewna na ich wyspie przez co jej większa część jest jałowa. Rzadko widać Skakdi żywiołu ognia, powietrza czy ziemi poza ich wyspą.
  • Skakdi nie mają mocy elementarnych.
  • Ze względu na "brak" nadprzyrodzonych sił w ich życiu, jest również bardzo niski poziom technologiczny, co najwyżej jest taki jak na Mata Nui.
  • Przed Mata Nui na tej planecie żyła zaawansowana technologicznie rasa, która pozostawiła po sobie nieliczne pamiątki jak m. in. piramida Po - Matoran.
  • Istoty mogą się otruć.
  • Na tej planecie istnieje reprodukcja lecz prowadzi inaczej - dwie istoty przeciwnej płci, które się kochają, przenoszą swoją energię z iskierek sercowych do jakiegoś przedmiotu. Zależnie od rodziców i od przedmiotu mogą mieć różne cechy i żywioł. Póki co jeszcze takie zjawisko nie nastąpiło, lecz możliwe, że różne rasy również mogą się krzyżować.
  • Aby wyjaśnić możliwość przemieniania "mięsa" w energię, krew większości istot zawiera pierwiastek o nazwie protodermis (skrót chemiczny Pt).
  • Lasy znajdują się jedynie w dżungli Le - Niki i na północy w lesie Onu - Niki. Sporadycznie znajdziemy też drzewa na pustyni lodowej, w świętym gaju i na wyspie Skakdi oraz wysepce.
  • Av - Matoranie nie są agresywni, ale również nie są gościnni.
  • Nie ma Rahkshi.
  • Bahrag nie żyją, a Bohroki występują sporadycznie i zachowują się bardziej jak zwierzęta. Logicznie nie istnieją również Bohrok - Kal. Bohrok to drugie (po Makuta) istoty, które władają żywiołami.
  • Istoty oddają cześć różnym bożkom, a Mata Nui pamiętają tylko nieliczni. Większość jedynie słyszała legendę o wielkim duchu.
  • Jako że gracz zaczyna kilka lat po upadku Mata Nui'ego, to jest czymś jak przybysz z innego świata, który pamięta Mata Nui trochę dokładniej i nie wie co się dzieje.
  • Warto sprawdzać atrybuty i właściwości różnych przedmiotów.

Fauna i flora Edytuj

Na początek niewiele wiadomo o tej planecie. Flora nie różni się zbytnio od ziemskiej, lecz przedstawiciele fauny to:

  • Szybowy Zaczajacz - Brak Visoraków i szybów sprawiły, że z cichych zabójców stały się zwinnymi drapieżnikami. Ich cztery odnóża kroczne dają im niesamowitą prędkość, a ich przednie kończyny zmieniły się w przerażające szpony. Ze względu na zmianę rodzaju polowania utraciły dyski Rothuka i jad, więc również ich przednie, wielkie kły.
  • Jadowity Lotnik/1 - Ewolucja ich również nie oszczędziła. Zamiast zostać sługusami Visoraków, Lotniki opanowały przestworza. Ich Rothuka zyskały umiejętność paraliżu, a ich kły jadowe zmniejszyły się i stały się nie kolcami, a miażdżącymi siekaczami.
  • Jadowity Lotnik/2 - Na przestrzeni lat Lotniki wyodrębniły dwa podgatunki. Jeden pozostał drapieżcą, a drugi stał się roślinożercą. Łagodne i spokojne Rahi, zajęły miejsce ptaków Gukko. Niektórzy Matoranie potrafią je ujeżdżać, lecz to jest niezmiernie trudne, bo mimo łagodności, są niezmiernie uparte. Potrafią latać, lecz równie dobrze maszerują. Do obrony wykorzystuje oślepiające Rothuka. Na kłach wyrosły tarki i kiedy Rahi je krzyżuje, pokarm zostaje miażdżony i trafia do zębów tylnych, które przetwarzają pokarm.
  • Vako - W przeciwieństwie do innych stworzeń niewiele się zmieniły. Zajęły miejsce Kikanalo, choć trochę się zmniejszyły. Często są teraz towarzyszami Matoran. Zmieniły sposób chodu na bardziej skaczący, a róg się rozdwoił.
  • Fenrakk - Maleńkie wersje zwykłych Fenrakków. Śmiertelnie jadowite. Nauczyły się chodzić na przednich nogach. Tylne zmieniły się w zabójcze kolce jadowe, lecz to nie jest najgorsze. Fenrakki, które preferują nocny tryb życia, zakradają się do śpiących Matoran i wchodzą pod pancerz. Kiedy takie maleństwo dotrze do iskierki sercowej, wysysa jej energię w sposób nagły i cichy. Ofiara nic nie czuje, a zanim pozostali dowiedzą się o co chodzi, już jest w ciele kolejnego. Po kilku dawkach takiej mocy Fenrakk rozrywa ciało żywiciela na kawałki i rośnie. Na kilka miesięcy po rozbiciu się Mata Nui'ego plaga Fenrakków wybiła całe plemię Ta - Matoran, ponieważ przyciągało je ich ciepło. Jeden z nich pożarł kilka ciał i urósł do rozmiarów Tahtoraka. Podczas wielkiej bitwy, i Fenrakki i wszyscy Ta - Matoranie na planecie zginęli. Kiedy już Fenrakk urośnie chodzi na czterech nogach, traci jad i wyrasta mu niesamowicie ostry ogon. Większe Fenrakki przypominają trochę pod względem polowania Xenomorfy z "Obcy kontra Predator".
  • Burnak - Podczas gdy Zaczajacze wyspecjalizowały się w pogoniach na otwartej przestrzeni (choć żyją również w dżungli, lecz tam przeważnie padają ofiarą Burnaków), Burnaki zaczęły się zaczajać i atakować z zaskoczenia z drzew. Do tego również przydają się im moce Elementarne np. blokada z Kwasu u jadowitego Burnaka. Są znacznie większe niż te z wszechświata Matoran. Polują niczym jaguary, lecz żyją w stadach. Są dość tolerancyjne, lecz muszą wpierw zdobyć dowód odwagi, by chętny mógł dołączyć. Ich struktura społeczna przypomina strukturę społeczną wilków. Tak jak tamte, Burnaki również da się oswoić, ze znacznie mniejszym trudem niż Zaczajacza. Podobny trochę do Thanatora z "Avatara".
  • Brakasy - Nie zmieniły się wcale. No z wyjątkiem kolca jadowego na ogonie i rozdzielającej się na cztery części szczęki. No i tego, że uwielbiają Matorańskie mięso.

Postacie Edytuj

Szablon:

Imię -

Rasa -

Broń - (początkowo brak)

Żywioł -

Maska - (jeśli takową ma)

Ekwipunek - (początkowo brak)

Statystyki:

Atak - ?

Obrona - ?

Zręczność - ?

Inteligencja - ?

Charyzma - ?

Szczęście - ?

Zdrowie - (początkowo 10 HP)

Energia - (początkowo 10 EP)

Głód - (początkowo 1 FP)

<Gracz ma na starcie 6 punktów umiejętności>

Edytuj

Akuumo

Imię - Harvas

Rasa - Skakdi

Uzbrojenie - [RH]Uszkodzony Miecz Kapitana (12 - 14 ATK)

Żywioł - Ogień

Ekwipunek -

Statystyki:

Atak - 2,5

Obrona - 1

Zręczność - 1,5

Inteligencja - 1

Charyzma - 0

Szczęście - 1

Zdrowie - 4 HP

Energia - 10 EP

Głód - 36 FP

Relacje:

Trost - brak (nie żyje/nie poznał)

Teridax - brak (nie żyje/nie poznał)

Serthof - brak (nie żyje/nie poznał)

Charan - brak (nie żyje/nie poznał)

Kalt - brak (nie żyje/nie poznał)

Kaijo - brak (nie żyje/nie poznał)

Cherix - brak (nie żyje/nie poznał)

Skakdi - brak (nie żyje/nie poznał)

Edytuj

BionicleFan

Imię - Corsan

Rasa - Matoranie

Broń - brak

Żywioł - Światło

Maska - Kualsi

Ekwipunek - brak

Statystyki:

Atak - 1

Obrona - 1

Zręczność - 1

Inteligencja - 1

Charyzma - 1

Szczęście - 1

Zdrowie - 10

Energia - 10

Głód - 1

Relacje:

Trost - brak (nie żyje/nie poznał)

Teridax - brak (nie żyje/nie poznał)

Serthof - brak (nie żyje/nie poznał)

Charan - brak (nie żyje/nie poznał)

Kalt - (nie żyje/nie poznał)

Kaijo - brak (nie żyje/nie poznał)

Harvas - brak (nie żyje/nie poznał)

Skakdi - brak (nie żyje/nie poznał)

Muraga - brak (nie żyje/nie poznał)